








În conformitate cu Ordonanța Guvernului nr. 84/2001 aprobată prin Legea nr. 372/2002,
cu modificările și completările ulterioare, serviciile publice comunitare de evidență
a persoanelor s-au organizat la nivelul consiliilor locale ale comunelor, orașelor și municipiilor,
precum și la nivelul consiliilor județene.
Serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor asigură întocmirea,
păstrarea, evidența și eliberarea actelor de stare civilă, a cărților de identitate,
a cărților de alegător și a listelor electorale, cât și desfășurarea activităților
de primire a cererilor și de eliberare a pașapoartelor simple, permiselor de conducere,
certificatelor de înmatriculare a vehiculelor și a plăcilor cu numere de înmatriculare, în sistem de ghiseu unic.
În subordinea consiliilor județene, s-au înființat servicii publice comunitare județene
de evidență a persoanelor, prin reorganizarea serviciilor de stare civilă din
aparatul propriu al serviciilor județene, precum și a birourilor de evidență a populației
din cadrul serviciilor județene de evidență informatizată a persoanei din structura Ministerului Administrației si Internelor.